Add new comment

L'Armada troglodita

Imatge de Tomedo

El diari The New York Times en la seva edició d'ahir, 24 de gener del 2006, publicava un editorial en el que tractava el tema de les recents amenaces de movilització de l'excèrcit per part de dos alts rangs del mateix si la reforma de l'Estatut seguia avançant per la via que ho ha estat fent fins ara. Llegiu-lo i treieu-ne les vostres pròpies conclusions:

Un dels principis bàsics de la democràcia és que els militars no desafien la legitimitat dels governs sortits de les urnes i no amenacen amb una possible mobilització contra la capital per canviar decisions del Parlament. Justament això és el que ha passat, dues vegades, a Espanya des de començaments d'any, un país en què la seva història del segle XX obliga a prendre's seriosament aquestes amenaces, fins i tot quan resulta improbable que les paraules d'insubordinació derivin en accions de rebel.lia.
La resposta del Govern de centreesquerra del primer ministre José Luis Rodríguez Zapatero ha estat ferma, incloent-hi el cessament i arrest d'un dels protagonistes, un general de l'Exèrcit. Lamentablement, el Partit Popular, de centredreta, el principal grup de l'oposició, sembla més interessat a excusar els oficials que a defensar l'ordre democràtic, en el manteniment del qual juga un paper clau.
La ràpida i tranquil.la transició d'Espanya cap a una democràcia moderna després de la mort de Francisco Franco el 1975 va facilitar l'oblit dels horrors de la guerra civil i la brutal dictadura que la va succeir. Aquell malson va començar quan militars ultradretans es van rebel.lar el 1936 contra un Govern d'esquerres democràticament elegit al qual consideraven il.legítim i tolerant respecte dels separatismes regionals.
La societat espanyola, els polítics i, la majoria de l'estament militar, han recorregut un llarg camí des d'aleshores, moderant els seus punts de vista i aprofundint en el seu compromís amb l'estira i arronsa de tota democràcia. Però el Partit Popular ha tingut dificultats per superar la seva derrota electoral de fa gairebé dos anys, dies després dels atacs terroristes amb bombes als trens de rodalies de Madrid. No ha acceptat mai la legitimitat democràtica d'aquelles eleccions. Ja começa a ser hora que el PP miri cap endavant. La democràcia espanyola necessita i mereix recolzar-se en un vigorós bipartidisme.

Font El Periódico: http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=275179

Font The New York Times: http://www.nytimes.com/2006/01/24/opinion/24tue4.html?_r=1

Font: Un mail de Metalex

Tomedo – Dim, 25/01/2006 – 12:32

Respondre

*
*
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

*

  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Els tags HTML no son permesos
  • Link to content on this site using [title|text].
  • Textual smileys will be replaced with graphical ones.